قاضی مرتضوی در کهریزک و تکرار ماجرای یک میلیارد گم نشده

ژانویه 6, 2010 at 9:47 ب.ظ. ۱ دیدگاه

1) اجرای قانون و عدالت در مورد تمام اشخاص، فارغ از لباس و جایگاه آن ها خواسته دیرینه مردم بوده و است. چنانچه رای قاطع آن ها به منادی این حرکت در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری و ناکام گذاشتن تمام دسیسه های مخالفین احمدی نژاد در این مسیر، نشانه ای از عطش بی پایان مردم به عدالت علوی است.

2) قاضی سعید مرتضوی یکی از نزدیکان عبدالله جاسبی، رئیس جنجالی دانشگاه آزاد است که همواره مورد نقد شدید مردم و عدالت محوران بوده است، بدیهی است که اجرای عدالت در مورد جاسبی و نزدیکان او، از خواسته های دیرینه بوده و محاکمه نزدیکان او، این امیدواری را به وجود می آورد که قدم دیگری به سمت مراکز قدرت و  ثروت برداشته شده است.

3) علاوه بر نزدیکی قاضی مرتضوی به این مراکز قدرت و ثروت، حمایت غیرمستقیم رسانه های فتنه از او در ماه های اخیر جالب توجه بوده است. چنانچه در ماجرای کهریزک، رسانه های فتنه بسیاری از مسئولین نظام را متهم کردند و دست به جعل اخبار و داستان سازی های مختلف در این باره زدند؛ اما (به جز روزهای اول) نامی از قاضی مرتضوی نبردند!!
این در حالی بود که  مرتضوی مسئول مستقیم بازداشتگاه  شناخته می شد و به واسطه فعالیتش  درباره روزنامه های اصلاح طلب، در تمام این سال ها مورد لطف و عنایت ویژه آنان قرار داشت! و سعی می شد تا تمام عیب های موجود را متوجه او کنند و حتی بسیاری از داستان سرایی های روزهای اول انتخابات با این جمله های کلیشه ای آغاز می شد که «این بازداشت ها به دستور مستقیم مرتضوی انجام شد» ، » این حمله با دستور مستقیم قاضی مرتضوی صورت گرفت»

پس چه شد که بعد از چند روز اول، ناگهان این روند متوقف شد و شخصی که بهترین پتانسیل برای اتهام پذیری داشت، از بازی رسانه ای فتنه گران حذف شد؟! و به جای مسئول مستقیم کهریزک، افراد دیگری مورد حمله فتنه گران قرار گرفتند؟!

4) در نماز جمعه جنجالی هاشمی که به نوعی، نشان دهنده کسانی بود که ولایت هاشمی را پذیرفته اند و به زیر چتر او گرد آمده اند و با حضور کروبی و موسوی همراه شد، اصلاح طلبان زیادی حضور داشتند؛ اما شاید قاضی سعید مرتضوی، یکی از عجیب ترین موردهایی بود که عامه مردم انتظار داشتند در این نماز جمعه حضور پیدا کند! به خصوص که این رفتار با تصویرسازی که از او صورت گرفته بود؛ در تضاد کامل قرار داشت.

همه این عدالت خواهی ها، محاکمه مراکز قدرت و ثروت و نزدیک شدن به راس فتنه را گفتم تا بگویم که به عنوان یک حامی عدالت علوی و دولت احمدی نژاد، بیشترین دلائل را برای خوشحالی از محاکمه مرتضوی دارم و حضور چند روزه او در دولت که با مخالفت جدی نخبگان حامی دولت صورت گرفته هم نتوانسته ذره ای در این موضع تغییر ایجاد کند. اما از شیوه اعلام خبر اتهام مرتضوی در کهریزک به شدت ناراحتم و نسبت به آن معترضم.

اولین رسانه ای که به این خبر پرداخت، سایت الف بود و در نوشته ای با عنوان «سعید مرتضوی متهم اصلی کهریزک شناخته شد» به استقبال این ماجرا رفت. به دنبال آن، سایت های دیگری از جمله جهان نیوز و پرچم و به تدریج بقیه سایت ها نیز به آن پرداختند. خود بنده نیز در ابتدا و صحبت با یکی از دوستان به شدت از آن ابراز خوشحالی کردم؛ اما در عین حال خبر الف که منشا بقیه اخبار بود، به نظم مبهم آمد که آن را به پای انتشار گزیده گزارش گذاشتم.

اما توضیحات تکمیلی که از زبان یکی از اعضای سرشناس هیات ویژه مجلس بیان شد، مشخص گشت که اشتباه ناخوشایندی رخ داده است و آنچه در «الف» و به تبع آن بقیه رسانه ها رخ داده است، داری اشکال اساسی است و در حقیقت، مجلس تنها «سوجریانات» را تبیین کرده و مشخص کردن متهم بودن و در نهایت مجرم بودن افراد و یا متهم اصلی بودن و نبودن آن ها در اختیار مجلس نیست و «حتي از بردن نام مامورين متخلف به رغم صدور کيفرخواست خودداري شده چرا که اين کار قانوني نمي باشد.»

این در حالی است که متاسفانه شیوه بیان مطلب در سایت ها، این گونه القا می کند که مقصر بودن مرتضوی حتمی است، این در حالی است که طبق گزارش هیات ویژه مجلس اصلا چنین موردی موضعیت ندارد.

نکته حائز اهمیت آن است که با این اتفاق و تصویری که از مرتضوی در ذهن جامعه وجود دارد، هر اتفاقی غیر از محکومیت (و احتمالا اعدام او) تعبیر به ساخت و پاخت در نظام می شود و ضربه جدی به اعتماد مردم وارد می کند؛ این در حالی است که نه جرم مرتضوی قطعی است و نه جرائم او از نوع جرائم «مشهود» است که نیازی به حکم قاضی نداشته باشد و اگر اشتباهی در این زمینه رخ داده باشد، نه تنها با آبروی یک انسان بازی شده است؛ بلکه مهم تر از آن ضربه ای جدی به آبروی نظام وارد شده است.

سایت آقای توکلی دست به همان اشتباهی زد که علی لاریجانی در روزهای قبل از انتخابات انجام داد و با قرائت گزارش تائید نشده موسوم به یک میلیارد دلار گم شده، بهانه ای جدید برای رقبای احمدی نژاد تراشید و موجب از دست رفتن سرمایه اعتماد مردم به دولتمردان شد و شاید این اعتماد با روشن شدن اشتباهات این گزارش و این تهمت ناصحیح به دولت مظلوم  هم برنگشت.
هر چند در آن ماجرا با توجه به رابطه لاریجانی با جریانات مخالف احمدی نژاد، احتمال تعمدی بودن کار او بسیار بالا ارزیابی می شود؛ اما از شخصی مثل احمد توکلی انتظار می رود که رفتار پسرخاله خود را تکرار نکنند.
البته شاید ذکر این تذکر، پیش از این ها لازم بود و همان موقعی که آقای ناداران و توکلی هر روز تهمت اثبات نشده (و حتی شاید صحیح) جعل مدرک به رحیمی می زدند باید نگران می شدیم تا کار مثل الآن به اعتبار نظام نرسد.
ذکر این نکته ضروری است که  گزارش هیات ویژه در مسیر خودش پیش می رفت و مانند پرونده م.ه و ف.ه که اولی با برکناری مسئول رسیدگی کننده به آن (حجت الاسلام طائب) و دومی با توصیه آقای «ه» به آیت الله یزدی تا حدی مسکوت ماندند، نیازی به افشاگری نداشتند و بر خلاف آنان جرم مشهود هم نبودند که سایت الف، الزامی به چنین اقدامی داشته باشد و صبر در رسیدگی قانونی به این پرونده، شایسته تر از این کار بود.

پ.ن 1 : بدیهی است که به شخصه مشکلی با «الف» ندارم؛ چنانچه در روزهای اخیر چندین بار مطالبم را برای آن ها فرستادم و آن ها نیز با احترام برخورد کردند؛ اما آنچه برای من اهمیت بیشتری دارد، آبروی نظام است که با این روش در محظوریت قرار می گیرد و نظامی که با این اقدام بی نظیر خود، بار دیگر بی همنایی خود را به رخ جهانیان کشیده بود، حتی در صورت مشخص شدن بی گناهی مرتضوی و یا حداقل «متهم اصلی» نبودن او ( و در نتیجه عدم صدور حکم شدید علیه مرتضوی)، آسیب جدی می بیند و موجب بی اعتمادی به آن می شود.

در نیت خیر سایت های پرچم (منتسب به هاشمی ثمره، مشاور ارشد احمدی نژاد) و جهان نیوز (منتسب به علیرضا زاکانی، نماینده سرشناس حامی دولت) و الف (منتسب به احمد توکلی، منتقد دولت و در عین حال رای دهنده به احمدی نژاد) شکی وجود ندارد، اما بدیهی است که این نیت خیر باید از سر دقت انجام شود و برای پرونده ای  که در مسیر قانونی اش جریان دارد، قبل از صدور حکم، اعلام تهمت ننماییم.

پ.ن 2 : در حالی که سایت های عدالتخواه در این پرونده شتاب کردند، سایت تابناک از سایت های نزدیک به هاشمی و جاسبی، تقریبا به طور کامل در مورد پرونده دانشگاه آزاد در ماه های اخیر سکوت کرده است و حتی امروز با مطلبی حمایت آمیز از جاسبی تیتر زده است: «وقف دانشگاه آزاد، بزرگترین وقف تاریخ»!!
واقعا خسته نباشید! نه به اون شتاب، نه به این بی تفاونی و حتی همراهی با بعضی ها !

مشترک خوراک های خوشمزه داداشی شوید و اگر دوست دارید در جریان خبرهای مفید و مهم قرار بگیرید، خبرخوان رویداد، را از دست ندهید.

مشتری ایمیلی داداشی شوید!

Entry filed under: داخلی. Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

چه کسانی جماران را به هم ریختند؟ +بررسی کامل فیلم حسینیان وجدان بیدار مومن ایرانی است

۱ دیدگاه Add your own

بیان دیدگاه

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


دیکتاتورها نابود شدنی اند

تلاش برای پایمال کردن رای 25 میلیون ایرانی، عین دیکتاتوری است.


هميشه با داداشي تان باشيد!

Powered by  MyPagerank.Net

Subscribe to me on FriendFeed

مشتری ایمیلی داداشی شوید! وبلاگ داداشی

تازه ترین رویدادها

بایگانی