نگاهی به توضیحات دفتر صانعی درباره توهین به احمدی نژاد
آگوست 18, 2009
در روزهای اخیر سخنانی از شیخ صانعی در اینترنت منتشر شده بود که مملو از کلمات توهین آمیز و ناشایست ایشان به منتقدین خود بود. بعد از چند روز و به دنبال انتشار این اخبار از سایت رجانیوز و روزنامه وزین جوان، سایت صانعی به پاسخگویی پرداخت و از بین تمام توهین های بیان شده از سوی صانعی، تنها یکی را پاسخ گفت و باقی را بی جواب گذاشت.
با اینکه اظهارات صانعی به شدت افکار عمومی را جریحه دار کرده است و موجب تنفر عمومی از این سخنان شده است؛ اما انصاف و عدل اسلامی حکم می کند تا سخن طرف دیگر را نیز بشنویم و با عدالت و به دور از هرگونه تعصبی قضاوت کنیم.
متن منتشر شده در سایت شیخ صانعی به شرح زیر است:(+)
مديريت محترم سايت رجا نيوز و روزنامه جوان
با سلام؛
با توجه به خبرهاي منتشر شده در آن رسانه ها لازم به ذکر است آنچه در انتهاي سخنراني حضرت آيت الله العظمي صانعي آمده است ناظر به حکايتي است که معظم له در اواسط سخنراني آن را نقل نموده و هيچ ارتباطي به اشخاص و آنچه شما بيان نموده ايد نداشته و ندارد و در کل درتضاد با آن مي باشد که با مراجعه به متن کامل سخنراني معظم له ازقضاوت عجولانه و دروغ سازي جلوگيري مي شد، البته جامعه بزرگ ايران و جهان بيدار شده و مسائل را ريشه يابي مي نمايند، تا سيه روي شود هر که در او غش باشد .
متاسفانه متن منتشر شده رعایت ادب اسلامی را نکرده است و با نوشتاری که یادآور ادبیات سخیف “برخی” مخالفین دولت است، سریعا دیگران را به “دروغ سازی” متهم کرده است. در این بیانیه کوتاه به شدت بر علیه رجانیوز و روزنامه جوان به اتهام پراکنی پرداخته شده است در و در همین چند خط کوتاه، به اتهامات متعدد خبرسازی و دروغگویی و قضاوت عجولانه و غش داشتن متهم کرده است. این در حالی است که جدای از این رسانه ها، دیگر افرادی هم که فیلم مذکور را دیده اند؛ چنین برداشتی از آن کرده بودند و ایراد اتهاماتی نظیر دروغ سازی به این رسانه ها، اتهامی واهی است و تنها، بوی کینه جویی به دولت و نظام را می دهد.
با همه این احوال، انصاف اسلامی حکم می کند که حرف هر دو سو شنیده شود و بهترین را انتخاب کنیم. به همین دلیل با دیده اغماض می نگریم و به دلائل ارائه شده از سوی دفتر شیخ صانعی توجه می کنیم.
دفتر ایشان، گفته است که “آنچه در انتهاي سخنراني حضرت آيت الله العظمي صانعي آمده است ناظر به حکايتي است که معظم له در اواسط سخنراني آن را نقل نموده”
حکایتی که دفتر مذکور به آن اشاره دارد، به شرح زیر است:
شیادی به شخصی میگوید که از فلان روحانی شنیده که امام زمان فلان شخص است ، بیا تا تو را پیش او ببرم ، آن شخص به پیش روحانی میرود و از او در مورد موضوع مطرح شده سوال میپرسد و آن روحانی قضیه را کامل تکذیب میکند ، این تکذیب را به شیاد می گوید ولی آن شیاد جواب میدهد که از حرامزادگیش است دروغ میگه وگرنه امام زمان را میبیند.
دفتر آقای صانعی درست می گوید و واقعا مشابه جمله ای را که صانعی در پایان صحبت هایش گفته است، قبلا هم تکرار شده است. اصلا مگر کسی ادعای دیگری کرده است؟!!
قبل از ادامه مطلب توصیه می کنم که حتما فیلم را ببینید.(لینک دانلود دو مگابایت است) تا بدانید از چه چیزی سخن می گوییم.
در توضیح دفتر آقای صانعی، آمده است که تهمت فحشای ذکر شده در آخر سخنرانی، اشاره به داستانی بوده است که ایشان در میانه صحبت هایشان بیان کرده اند. اتفاقا سؤال اساسی اینجا است که از کجای صحبت های ایشان مشخص می شود که به داستان مذکور اشاره داشته اند و نه احمدی نژاد؟! اتفاقا قرائن و شواهد برعکس حکایت می کند.
هیچ عقل و اندیشه بیداری قبول نمی کند که سخنران مذکور، در حالی که به طور دائم و پیوسته در حال صحبت کردن در مورد احمدی نژاد است؛ ناگهان جمله بی ربطی را گفته باشد که به حرف های او ربطی ندارد و به داستان اواسط جلسه اشاره کند!!
یعنی آیا منطقی است که آقای صانعی بعد از مدت ها که از داستان کذایی شان می گذرد و در حالی که گرم شده و با تندی در مورد احمدی نژاد حرف می زند، ناگهان و بدون هیچ توضیح یا اشاره ای، جمله ای در مورد داستانشان و بی ارتباط با شخص مورد بحثش، یعنی احمدی نژاد بگوید؟!
آیا دفتر ایشان ادعا می کنند که خدای ناکرده آقای صانعی دچار فراموشی یا جنون شده اند که در وسط حرف هایشان و به طور ناگهانی یک جمله پرت و پلا بگویند؟!
هر منطق آگاهی می داند که در سخرانی، افراد مورد اشاره سخنران و موضوع بحث او، قرینه هایی دارند که شنوده از روی آن ها، متوجه منظور سخنران می شود. در این سخنرانی هم، فرد مورد اشاره صانعی احمدی نژاد است که در چند دقیقه آخر سخنرانی اش مدام، به او اشاره می کند. هیچ نشانه ای هم از تغییر منظور گوینده از فرد مورد اشاره اش وجود ندارد. و همچنان و به طور پیوسته در مورد احمدی نژاد صحبت می کند، پس متاسفانه باید پذیرفت که شخص گوینده، همچنان این تهمت ها را در ادامه حرف های قبلی اش به احمدی نژاد نسبت داده است.
نکته دیگر اینکه جمله پایانی صانعی نیز با توجه به دهنیت خود ساخته اطرافیان او، کاملا معنی دار است. اشاره صانعی به “دروغگو بودن” و “ادعای دیدن امام زمان”؛ دقیقا همان اتهاماتی است که بارها یاران او به احمدی نژاد وارد کرده اند و احمدی نژاد را با این صفات کذب، به صانعی شناخته اند و اصلا دور از ذهن نیست که صانعی با لفظ “حرامزاده” نفرت خود را از چنین شخصی ابراز کرده باشد.
پ.ن 1 : در دادگاه های این جهان، بر اساس شواهد و مستندات عمل می شود و دادگاه جهان دیگر نیز، به طور جدی نیت را در نظر می گیرد. در مورد اول، شواهد و فیلم منتشره نشان می دهند که صانعی در ادامه صحبت هایش بر علیه احمدی نژاد، تهمت “حرامزادگی” به او زده است که برای هر دادگاهی، دلیل کافی شمرده می شود.
در مورد دوم و دادگاه های جهان دیگر نیز باید گفت که ما نمی توانیم در مورد نیت افراد، قضاوت یقینی داشته باشیم، اما نفرتی که صانعی نسبت به احمدی نژاد بروز می دهد و توضیحات پارگراف قبلی، نشان می دهد که احتمالا نیت او نیز در همین راستا بوده است.
پ.ن 2: اتهامات زننده ای که صانعی در این جریان بیان کرده است، تنها دلیل سقوط عدالت از صانعی نبوده است. چنانچه تهمت های پیشین او به افراد مختلف و فتاوایش برای ادامه آشوب ها و خشونت ها، خود دلیل محکمی برای بی عدالتی او است.(+)
پ.ن 3 : یکی از اولین سایت هایی که این سخنان را منتشر کرد، سایت ایران پرود بود که از جمله سایت های افراطیون سبز محسوب می شود. در این سایت فردی این سخنان را با عنوان “آیت الله صانعی احمدی نژاد را رسما حرامزاده خواند” منتشر کرده است و اعلام نموده که به خاطر این صحبت های صانعی به تقلید خودش از صانعی افتخار می کند!
او در توضیح حرام زاده خواندن احمدی نژاد از سوی صانعی، این توضیحات را آورده است که بخش دوم آن در فیلم های منتشر شده وجود نداشت و باید تحقیق کرد که آیا این قسمت از حرف ها دروغ بوده یا واقعا زده شده است (و ابته تا موضعی که ثابت نشده است از انتساب آن به صانعی اجتناب کرد تا خدای ناکرده دچار معصیت نشده باشیم)
” در مجلس در مقابل قران به خدا سوگند میخورند این هم کفاره داره هم حنثش معصیت کبیرس. اون وقت چطور روز از نو روزی از نو؟ این از حرومزادگیشه دروغ میگه! والا امام زمان رو میبینه -” .. البته شاهد دیگری بر این امر اینکه: روزی که مثلا برای خودش جشن پیروزی گرفته بود هم در ملا عام به حرامزادگیش اعتراف کرد! مگر انجا نگفت من سیدم و شال سبز بر گردن انداخت! پدر شناسنامه ایش سید بود مگر؟
واقعا اینکه اکثر افراد این سایت که حامیان یک جریان خاص سیاسی هستند، به این فحاشی و تهمت های زننده و دروغ از سوی صانعی افتخار می کنند، نشان از شخصیت خشونت طلب و بی ادب آن ها و جریانشان دارد.
پ.ن 4 : همان طور که گفته شد، تهمت فحشایی که از سوی صانعی بیان شد، تنها یکی از موارد توهینی و اتهامی او بود و موارد متعدد دیگر همچنان باقی است که حتی سایت ایشان هم جرات اشاره به آن ها را ندارد؛ اما باید در محاکم قضایی پیگیری شوند.
لینک دانلود فیلم به حجم دو مگابایت
مشترک خوراک های خوشمزه داداشی شوید و اگر دوست دارید در جریان خبرهای مفید و مهم قرار بگیرید، خبرخوان رویداد، را از دست ندهید.
مشتری ایمیلی داداشی شوید!
Entry Filed under: داخلی, مذهبی. برچسب: فیلم, فحاشی, فحشا, قتل, محمود احمدی نژاد, مرجع تقلید, نقد, یوسف, آیت الله, امام زمان, تقبیح, تناقض, تهمت, توجیه, توضیحات, حلال زاده, حد, حرام زاده, دفتر, دانلود, دادگاه روحانیت, دروغ, دروغگو, راستگو, زندانیان, سخنان, سخنرانی, شیخ, صانعی.
18 Comments Add your own
Leave a Comment
Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <pre> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed




1.
محقق | آگوست 18, 2009 at 5:40 ب.ظ
مرغ پخته هم از تکذیبیه صانعی خنده اش می گیرد. به نکات خیلی خوبی اشاره کرده اید؛ اتفاقا صانعی در تعریف همان داستان کذایی هم چند بار به احمدی نژاد و ادعای دیدن امام زمان اشاره می کند که باز هم تاکیدی بر انتساب این تهمت وقیحانه از سوی صانعی به احمدی نژاد دارد.
2.
داداشی | آگوست 18, 2009 at 5:51 ب.ظ
خیلی ممنون
متاسفانه علاوه بر دلائل بالا همان طور که شما گفته اید، این حرکت صانعی نیز بر اقدام خلافکارانه او تاکید می کند
نمی دانم چی شده است که این ها، این روزها این همه تهمت های جن.سی می زنند
3.
سيدمصطفي | آگوست 19, 2009 at 7:20 ق.ظ
سلام
نكته مثبت اين قضايا طي سه چهار ماه گذشته اين است كه خيليها نقاب از چهره برداشتند و باطن خودشان را رو كردند، گرچه بعضي اين كار را در اثر برداشت اشتباهشان كه كار دولت تمام است انجام دادند و بعضي هم براي اين كه بتوانند ضربه آخر را كاريتر وارد كنند.
اما به هر حال امثال صانعي و موسوي و . . . به وضوح نيات و عقايد باطل خود را به نمايش گذاشتند.
4.
داداشی | آگوست 19, 2009 at 5:53 ب.ظ
سلام
و چه بسا دور نباشد روزی که اسرار همگان آشکار شود
5.
زهره | آگوست 19, 2009 at 12:21 ب.ظ
خفه شو سیرابی
6.
mahdi | آگوست 19, 2009 at 2:12 ب.ظ
اتفاقا من با دیدن فیلم متوجه شدم منظور آقای صانعی، آقای احمدی نژاد نیست. اون ظنز میان صحبت در مورد عوام فریبی در ایران بود. در انتها هم که حرف قسم ریاست جمهوری شد این جمله رو در جهت یادآوری اون ماجرا گفتند که منظورشون عوام فریبی احمدی نژاد بوده.
اما یک نکته مثبت در نوشته شما دیدم و اون باریک بینی و موشکافی شماست. بطوری که با وجود لغت “دروغ سازی” در پیام آقای صانعی برداشت تهمت، بی ادبی اسلامی، ادبیات سخیف و اتهام پراکنی رو داشتید. این نشان از دید قوی شما در این زمینه داره. از شما خواهش میکنم هر از چندگاهی مطالب روزنامه کیهان و رجانیوز رو هم با این دید مطالعه بفرمایید
7.
داداشی | آگوست 19, 2009 at 5:52 ب.ظ
اتفاقا همان طور که شما گفته اید در حین تعریف آن داستان هم با نیش و کنایه با احمدی نژاد اشاره می کرد و فحشی را هم که همان جا به فرد عوام فریب داد باز نسبت به احمدی نژاد بود و برعکس انتظار شما، گناه ایشان را بیشتر کرد.
به علاوه وقتی ایشان تند تند دارد در مورد احمدی نژاد صحبت می کند؛ هر انسان عاقلی می فهمد که این جمله را هم در مورد احمدی نژاد گفته است.
اگر همان طور که شما گفته اید این فحش را به خاطر عوام فریبی به آن فرد داده؛ پس این جا هم آن را به احمدی نژاد (که از نطر خودش و اطرافیشانش عوام فریب است) نسبت می دهد و این یعنی دقیقا همان چیزی که ما می گوییم و هر کسی هم بادیدن فیلم متوجه آن می شود.
8.
reza | آگوست 22, 2009 at 2:41 ب.ظ
man ham matne montasher shode t raja news ro khundam ham file soti ro shenidam va ham file tasviri ro didam ! vali hanuz nafahmidam in che ertebati be ahmadi nejad dasht ? kamelan moshakhas bud k manzure sane’e un dastane mianeye matlabe … ama rajebe khode shakhse sane’e mitunid berid va sokhanane emam ( rah ) ro rajebe hda,k fo,kdn ! fek nemikonam ma dar maghame azlo nasb ye nafar be maghame marjaeyat ya azlesh bashim ! ama dar morede lafze be kar borde shode , ma darim rajebe ashkhase addi harf mizanim na emaman va payambaran !!!!
lazem be zekre ye marjae dar mashhad moghadas dar zamane emam budan k beyne shagerdashun mashhur budan be bad dahani ama emam hadeaghal mahi 1 bar ba ishn didar mikard va be gofteye khode emam baraye taghviate erfane khodeshun in alem ro molaghat mikarda … pas yad begirim k marja yani motekhasese olume dini , momkene khodesham eshtebahi bokone , mese doctori k khodesh sigar mikoshe !
omid varam kasaye k migan sane’e dg marja nist dar surati k hata khodeshun ye ketabe feghhio kamel nakhundan yadeshun bashe k hameye in harfa masuliate sangini be dushe ma mizare ! messe koshte shodegane havadese akhir … be omide ruzi k har kasi jayegahe khodesho beshnase !
9.
داداشی | آگوست 23, 2009 at 9:38 ب.ظ
توضیحات بیشتر را در جواب “یک طلبه” نوشتم؛ حداقل دلیلی بیاورید تا ما هم راضی شویم
در مورد سخنان امام، باید توجه کرد که آقای صانعی تغییرات گسترده ای نسبت به آن زمان کرده اند و حضرت امام هم فرمودند که مالاک وضع فعلی افراد است.
10.
يك طلبه | آگوست 22, 2009 at 9:59 ب.ظ
با سلام و احترام
از طريق لينك وبلاگ آقاي دژاكام با وبلاگ شما آشنا شدم.
مطالبي كه در وبلاگ ايشان نوشتم به موضوع نوشته شما مربوط است و شايد خالي از فايده نباشد.
من ارادت خاصي به آيت الله صانعي ندارم. نه تنها از ايشان تقليد نميكنم بلكه بسياري از نظرات فقهي و سياسي ايشان را قبول ندارم.اما از حق نبايد گذشت.
تمام جنجالي كه دوستان شما در اين قضيه به راه انداخته اند بخاطر اين است كه معناي دقيق حكايت نقل شده توسط ايشان را نفهميده اند.
بر خلاف تصور شما آقاي صانعي به هيچ شخص حقيقي يا حقوقي «حرامزاده» اطلاق نكرده اند.
اصلا اين حكايت نقل شده واقعيت خارجي ندارد.بلكه يك تمثيل است.
قدري تامل كنيد. آن شخص در عين اينكه معتقد است «مراد» او به مقامي والا رسيده كه امام زمان را ميبيند، ميگويد او از حرامزادگي اش دروغ ميگويد!
اين قصه سالهاست در زبان طلبه ها مي چرخد. قصه اي كه واقعيت خارجي ندارد.
كاش آقايان منتقد ، طرف خود را اندكي عاقل فرض ميكردند.
آقاي صانعي كه هيچ، يك دانش آموز دبيرستاني و حتي راهنمايي هم ميفهمد كه براي منفي كردن ديد مردم به رييس جمهور نبايد با اين اوصاف تند عليه او فحاشي كرد.
اميدوارم به خود آيند.
در ضمن جمله های اخیر که از جمله در سايت ثانيه نيوز به آقای صانعی نسبت داده شده واقعیت ندار.منظورم جمله:
البته شاهد دیگری بر این امر اینکه: “روزی که مثلا برای خودش جشن پیروزی …
است. متن سخنان ایشان را در رجانیوز بخوانید.
بنده شخصا آيت الله صانعي را از نظر علمي لااقل در درجه ششم به بعد ميدانم. اما تشخيص عده اي از متدينين كشور-بدون اغراض سياسي- اعلميت ايشان است و بايد به آن احترام گذاشت.
اميدوارم تحت تاثير جوسازيها تقواي خود را خراب نكنيد.
از طلاب حوزه علميه قم
11.
داداشی | آگوست 23, 2009 at 9:32 ب.ظ
سلام
اگر می شود لطف کنید این چند سؤال کوتاه را در همین رابطه جواب دهید
شما می گویید این جمله آقای صانعی به حکایت 20 دقیقه پیش ایشان برمی گشته است. اولا قبول دارید که هیچ مقدمه یا نشانه ای برای ارتباط آن به حکایت مورد نظر وجود ندارد و علی القاعده اشاره به حکایتی که مدت زمان طولانی از آن گذشته است، بدون مقدمه نمی شود
دوما با یک درجه ارفاق فرض می کنیم که آقای صانعی فراموش کرده اند تا چنین اشاره ای را انجام دهند؛ اشکالی ندارد؛ می شود دقیقا ارتباط معنایی این حکایت با جملات آخر ایشان را بیان کنید. خواهشا ارتباط با معنی باشد
و از همه مهمتر اینکه ضمیر جملات آخر آقای صانعی تماما به احمدی نژاد برمی گشت، با این اوضاف آیا طبق منوال جملات قبلی، ضمیر این حرفشان هم به احمدی نژاد برنمی گردد؟
ضمن اینکه همان طور که در پاراگراف رنگی متن نوشته ام، متاسفانه رفتار ایشان نشان داد که فحاشی ایشان کاملا امکان پذیر است.
قبول کنید که بدون پاسخ منطقی به این سؤالات نتیجه ای که اکثریت جامعه با دیدن این فیلم گرفته اند به واقعیت نزدیک تر است.
یا علی
12.
احسان | آگوست 23, 2009 at 6:53 ق.ظ
واقعا خجالت آور بود. بنده تا قبل از دیدن این کلیپ از ایشان به عنوان یک مرجع یاد می کردم. وای بر من.
13.
داداشی | آگوست 23, 2009 at 9:40 ب.ظ
آدم هر وقت حقیقت را بفهمد و به آن عمل کند ارزشمند است؛ خود من هم هیچگاه نظرم در مورد ایشان اینگونه نبوده است؛ اما تشویق آشوب طلبان از سوی ایشان، حکم قمه زنی و حالا هم . . . نظر من را خیلی عوض کرده است
14.
ز | آگوست 25, 2009 at 11:31 ب.ظ
قشنگ معلومه منظورش احمدي نژاده. نمي دونم قيامت چه جوري مي خواد جواب بده.
15.
حجت | آگوست 26, 2009 at 4:21 ب.ظ
دوست عزیز یک سوال دارم آقای صانعی کی و کجا این را گفته “روزی که مثلا برای خودش جشن پیروزی گرفته بود هم در ملا عام به حرامزادگیش اعتراف کرد! مگر انجا نگفت من سیدم و شال سبز بر گردن انداخت! پدر شناسنامه ایش سید بود مگر؟”
فقط می خواهم بدانم قصد کل کل و این حرفا رو هم ندارم.
با تشکر
16.
داداشی | آگوست 29, 2009 at 11:46 ب.ظ
سلام
کی گفته ام که صانعی حتما همچون حرفی زده است؟ گفته بودم در همان سایت معارضین، کسی که اولین بار این فیلم ها را قرار داده بود و به خاطر حرام زاده خواندن احمدی نژاد از سوی صانعی،خودش را با افتخار مقلد صانعی معرفی کرده بود!! این جمله را هم از سوی صانعی نوشته بود.
من هم در نوشته ام گفته ام که یا آن طرف دروغ گفته است یا واقعا صانعی چنین حرفی زده است و در این چند فیلم نبوده است.
به صراحت در همین مطلب نوشته ام که : “باید تحقیق کرد که آیا این قسمت از حرف ها دروغ بوده یا واقعا زده شده است (و البته تا موضعی که ثابت نشده است از انتساب آن به صانعی اجتناب کرد تا خدای ناکرده دچار معصیت نشده باشیم)”
17.
amir | اکتبر 1, 2009 at 4:55 ق.ظ
amoo in gooo khoriya be to naymade. siyasat kheyli pichide tare ke tooo toosh dekhalat mikoni. in ahmadi nejad ke mibini ye adame bad bakhte dooooorooogh goo hast. age nabood nemigooft
man key goftam noor dadam nooram koja bood)tamam. k****oni
18.
ا | اکتبر 2, 2009 at 8:11 ب.ظ
ك************************************************************م